Utflykta 2018 Anmäl dig

Ni skapar utflyktsmålen – vi marknadsför dem

Ta chansen att visa upp er verksamhet genom #Utflykta 2018 som pågår mellan 1 maj och 30 september. Ni skapar upp till tre #Utflykta-aktiviteter där besökarna får uppleva något utöver det vanliga. Vi på Visit Östergötland marknadsför dem på vår hemsida, i våra sociala kanaler, genom digitala annonser, gör pr-utskick och distribuerar inte mindre än 50 000 broschyrer till privatpersoner och företag i Östergötland samt turistbyråer runt om i Sverige.

Checklista Utflykta 2018

  • Aktiviteten sker under minst tre tillfällen från 1/5- 30/9
  • Aktiviteten har ett datum och är tidssatt (start- och sluttid)
  • Aktiviteten har ett pris och är inte kostnadsfritt
  • Aktiviteten genomförs om det kommer minst två personer

Aktiviteten publiceras i Basetool innan deadline 28/2 2018. Läs mer om hur du lägger in din aktivitet.

Tänk på följande:
-#Utflykta är inte en plats för att sälja paketlösningar, utan här handlar det om aktiviteter som går att genomföra på några timmar. Ni får givetvis erbjuda möjligheten till kost, logi etc. i anslutning till aktiviteten men får ej vara ett krav.

-En teater får inte ha med sina ordinarie föreställningar. Istället så kan man erbjuda tillfällen där man möter skådespelare, får gå bakom scenen osv. och sen addera själva teatern.

-Att hyra ut ett fordon med en karta är inte en produkt som passar. Istället så kan man ha en tur med fordonet tillsammans med en guide osv.

-Att enbart sälja mat/fika är inte en produkt som passar. Istället så kan man anordna en matlagningskurs, provsmakning osv.

-Ta inte med aktiviteter som sker under varje dag hela sommaren, då detta är ordinarie verksamhet - använd istället er #Utflykta produkt som ett sätt att skapa intresse för ert företag och övrig verksamhet.

-I de fall då vi anser att dina aktiviteter är snarlika varandra kommer vi att föreslå att ni slår ihop dem.

-Konsultera gärna personalen på Visit Östergötland innan du skickar in din aktivitet. Vi förbehåller oss rätten att neka aktiviteter från medverkan i #Utflykta.

Anmäl dig till #Utflykta HÄR

Saker att tänka på när du lägger in evenemanget i Basetool:

Bilder
Liggande bilder bäst
Bra upplösning eftersom de ska tryckas helst 300 dpi
Tydliga – vad föreställer bilden och hur passar de till aktiviteten?
Minst tre stycken
Ej text eller logga på blir ej bra tryck eller online

Aktivitetens namn
Väcker intresse – gärna med humor
Lockar att läsa mer

Texten
Korta texten 300 tecken. Denna kommer synas både i tryckt och online
Informativ
Lockande
Absolut nödvändig information måste med

Långa texten (enbart online)
Obegränsat antal tecken
Arrangör
Vilket är det ansvariga företaget
Datum & Tid
Sprid datumen
Tänk på för-/eftersäsong kontra semester
För många datum ger för många alternativ – koncentrera dagarna så de passar er

Pris
Tydligt och enkelt

Kontakt
Adress som är lätt att finna, även för den som kommer utsocknes ifrån
Telefonnummer
Aktuell och aktiv e-post, kanske två adresser?
Kan man hitta aktiviteten snabbt och lätt på er hemsida? (förmodligen googlar gästen)

Observera att varje aktör får ta med mellan en och tre aktiviteter i katalogen. En av aktiviteterna måste vara helt ny eller kraftigt modifierad från tidigare år. Om du väljer att enbart ha med en aktivitet måste den vara ny.