Visit Östergötland medverkar i kampanj på Tripadvisor

Just nu pågår en Sverigekampanj på Tripadvisor där Visit Östergötland är en del tillsammans med Visit Sweden och andra regioner i Sverige. Syftet är att stärka vår närvaro i en av världens största reseplattformar och tillsammans driva trafik och öka synligheten för olika upplevelser runt om i Sverige. Kampanjen går ut i Tyskland, Nederländerna, Norge, Danmark och Storbritannien.

Upplägget i kampanjen handlar till stora delar om att driva mer trafik än vanligt till Sverige på Tripadvisor genom retargeting och ett antal trafikdrivande ”native-annonser” och videos. Vi förstärker samtidigt vår generella Sverigesida med extra innehåll och har satt samman tre guider med restips inom natur, kultur och mat. (Klicka på respektive tema för att komma till guiderna)

Mer info:

Synlighetsmål: Vårt mål är att under kampanjperioden nå 3,6 miljoner unika besökare på Tripadvisor med inspiration inför planeringen av deras semester.

Kampanjperiod: 21 maj – 21 augusti 2021

Marknader: Kampanjen går ut i Tyskland, Nederländerna, Norge, Danmark och Storbritannien (de exempel vi ser här är på engelska, men kampanjen översätts till samtliga språk)

Vilka är vi som gör detta tillsammans? Visit Östergötland, Turistrådet Västsverige, Göteborg & Co, Malmö, Visit Stockholm, Småland (Smålands Turism/Destination Småland/Region Kalmar län), Dalarna, Destination Uppsala, Region Halland, Visit Värmland, Swedish Lapland, Öland och Visit Sweden.   

TIPS PÅ HUR MAN KAN FÖRBÄTTRA SIN SYNLIGHET PÅ TRIPADVISOR

Om du är nybörjare och nyfiken på TripAdvisor kan du läsa mer här.
Fördjupande seminarium med Tripadvisor hos Visit Sweden 2019