Se och göra

Björkviken runt 12 km

Norrköping, Linköping

Startplats och slutplats för denna rundslinga är parkeringen vid Hultsbruk. Tag vänster vid platsen med flera informationstavlor, och följ Ågelsjöns strand ca 500 m. Tag vänster uppför en trappa och följ sedan stigen vidare uppför branterna. Följ skyltning mot “Bergkulla”. Efter ytterligare 1500 m korsar leden en grusväg. Fortsätt rakt  över vägen och vidare till det lilla samhället Kårkelösa. Här viker leden av till höger mot Björkviken. Strax före Björkviken delar sig leden. Sluta nu att följa skyltning mot “Bergkulla” och följ skyltning mot “Sörsjön”istället. När rundslingan närmar sig den norra delen av Ågelsjön är det dags att börja följa skyltning mot Hultsbruk. Väl vid Ågelsjön följer leden strandkanten i ca 4 km tillbaka till startplatsen vid Hultsbruk.

Res med kollektivtrafiken

Med buss 436 hållplats Hultsbruk gå därefter ca 900 meter rakt fram till startplatsen vid informationstavlorna.

Vägbeskrivning

Ta väg 55 norrut från Norrköping mot Katrineholm. Strax efter Åby finns en skyltat avtagsväg mot Hultsbruk åt vänster. Håll sedan rakt fram ca 1 km och du kommer till Parkeringen.